Upominek dla klienta to drobny gest, który pozwala zadbać o utrzymanie jak najlepszych relacji z konsumentem lub partnerem biznesowym. Wybór takiego prezentu nie jest jednak najłatwiejszym zadaniem i często wymaga przemyślenia. Jak wybrać profesjonalny upominek dla klienta w zależności od okazji i okoliczności? Niżej znajdziesz praktyczne wskazówki!
O czym warto pamiętać przy wyborze upominku dla klienta?
Bez względu na branżę, należy pamiętać, że upominek dla klienta musi mieć charakter uniwersalny i profesjonalny. Z reguły nie może to być maskotka czy pudełko czekoladek, mimo że wiele zależy tutaj również od charakteru prowadzonej działalności i profilu klienta. Zasadniczo, upominki w relacjach biznesowych mają jednak również charakter biznesowy. Dobieramy je zatem tak, aby były praktyczne w codziennym użytkowaniu.
Dobrym rozwiązaniem jest także ich personalizacja. Jeśli więc wybierzemy dla swojego klienta notes, długopis z grawerem czy zestaw kosmetyków do domowego spa, powinniśmy zadbać o estetyczne i wyjątkowe opakowanie dla takiego upominku. Świetnie sprawdzą się w tej roli woreczki i kosmetyczki z nadrukiem, na których można uwzględniać nie tylko firmowe logo, ale też imię i nazwisko klienta. Opcjonalnie warto zawrzeć np. datę wyjaśniającą okoliczność wręczenia mu danego prezentu.
Prezent świąteczny
Wybierając prezent świąteczny dla klienta, można kierować się podobnymi zasadami, jakie obowiązują przy dobieraniu upominków świątecznych dla pracowników. W tej roli najczęściej wykorzystujemy:
- kosze prezentowe z produktami spożywczymi, alkoholem, kosmetykami,
- akcesoria biurowe takie jak np. kalendarze, notesy, długopisy.
W niektórych przypadkach dobrym pomysłem będzie również wręczenie klientowi biżuterii, zwłaszcza w przypadku branży beauty, gdzie na stanowiskach najczęściej spotykane są kobiety. Do zapakowania eleganckiej bransoletki czy łańcuszka warto wykorzystać personalizowany woreczek, który zamówimy pod adresem: https://www.natura.slupsk.pl/woreczki-na-bizuterie. Uniwersalnym rozwiązaniem będą z kolei vouchery, bilety do kina, karnety na siłownię czy inne karty przedpłacone, które klient będzie mógł wykorzystać zgodnie ze swoimi potrzebami i preferencjami.

Na rocznicę współpracy
Popularnym rozwiązaniem jest także wręczanie klientom biznesowym upominków z okazji rocznicy współpracy. Można przygotować je po roku, po pięciu czy po 10 latach prowadzenia wspólnych interesów, aby przekazać tym samym, że cenimy sobie podejmowane ramię w ramię działania. W roli takiego upominku dobrze sprawdzą się gadżety firmowe np. metalowe pióro z grawerem. Innym dobrym rozwiązaniem będzie voucher, który można zrealizować w ekskluzywnej restauracji czy spa, a także zaproszenie na różnego typu wydarzenia, w których biorą udział także przedstawiciele danej firmy.
Jakie inne okoliczności warto brać pod uwagę?
Prezent dla klienta nie musi być kosztowny. Często większe znaczenie ma sam fakt, że firma pamięta o swoim kliencie, niż to, ile wydała na dany upominek. Prezenty można rozdawać m.in. z okazji świąt, imienin czy urodzin, a także w innych okolicznościach, w tym:
- w ramach podziękowania za współpracę,
- w ramach gratulacji,
- w ramach podziękowania za polecenie produktów/usług firmy.
W każdym z tych przypadków rolę upominku mogą pełnić np. zestawy prezentowe z ekskluzywnymi słodyczami, winem, kawą czy herbatami, vouchery, eleganckie akcesoria biurowe, gadżety elektroniczne, czy wyroby ekologiczne. Niezależnie od wyboru warto pamiętać, aby upominek pasował do branży i upodobań klienta. Warto również postawić na personalizowane opcje, w czym pomocne mogą okazać się, chociażby przygotowane na zamówienie produkty, łączące imię klienta z logo i nazwą firmy.